Tanken skapar!

En glasbit i foten och ett hett bad senare är nog den värsta skiten ute ur kroppen. Inte bara glasbiten utan säkert en hel del annat smått och gott. En kväll så lugn och skön att växterna nästan tyckte det var läge att prata med mig. Åtminstone titta förebrående på mig. Mina gröna fingrar som allt som oftast är allt annat än gröna har dessutom blivit betänkligt krokiga och slöa. Men givetvis måste plantor vårdas och vattnas. Det är lätt att ta död på saker och ting. Ja, även på annat. Livet kräver vård och omtanke. Och att man är lite crazy ibland. 
 
Crazy var jag inte ikväll. Om man undantar blodet i foten efter glasbiten och att jag slog på stort och åt yoghurt och hela två ägg till middag. Det kanske i och för sig är crazy för en vecka framåt. Så jag rundar av den sista måndagen i januari 2013 med en pendang till gårdagens minnesdag över förintelsen med några kloka, livsvisa ord av en överlevare.
'Allt kan man ta ifrån människan. Utom en sak - den yttersta friheten att välja förhållningssätt till det som livet för med sig.' Ur " Livet måste ha en mening" av Viktor Frankl, som överlevde Auschwitz.
 
Lev väl! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0