Låt tankarna vila!

En dag som började lite i otakt. En dag som innehåller lika delar av många känslor. Reflektioner och funderingar kring människors beteenden och förhållningssätt. Kring vårt sätt att vårda det vi har och ta vara på tiden vi har med varandra. I vår stund på jorden. Reflektioner och funderingar kring planering av arbetet.
 
När tankarna tenderar att haka upp sig så behövs en mental powernap. Släpp taget och låt funderingarna vila. Eller ta och tanka med annan energi. I mitt fall är mat ett säkert kort. Om inte annat kan jag drömma om mat, titta på mat eller minnas ljuva dofter och smaker. Alltså är det det jag gör nu. Minnen av dofter och smaker under några dagar vid Medelhavets strand. Smakerna finns i mitt kylskåp också så snart ska jag locka fram dem ur det men först lite minnen föroch av ögat.
 

En  frukost för själen!
 
En lunch i steget på en strandpromenad för alla sinnen.
 
En aptitretare i skuggan på ett litet torg.
 
En entrecôte som fick kvällsljuset att hicka av förtjusning...
 
...och en dessert som gav chokladdrömmen ett ansikte.
 
Comfortfood när det är som bäst - riktig och vällagad gnocchi med ett fläsk som får alla svin att blekna.
 
Kärleksdesserten framför andra, tiramisu, kan bli lite helylle och serveras i en hederlig gammal syltburk.
 
Desserternas drottning, i min värld, en crème brûlée. I den världen kan det inte bli så mycket bättre.
 
Eller?
 
Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0