Fyllda fickor och tomma plånböcker

En helt bedårande sol vägledde mig hela vägen in till Hudiksvall idag. Bitvis, ska erkännas, svors det lite åt den också. Hur bedårande den än är så är det inte alltid lika roligt med en blodapelsin mitt i ögonen. Som vanligt varierade även graderna utomhus på denna knappt sex mil korta sträcka. Variationerna är som att åka från Nordpolen till Sydpolen skulle jag kunna tänka mig. Eller som från Jokkmok till Kristianstad. Skillnaden kan också liknas vid rätt smaklös hushållsost till en vällagrad Västerbotten. I Gryttjesbo är det alltid som kallast eller, i en annan årstid och annat liv, som varmast.

I Forsa är det alltid så häpnadsväckande vackert att jag nästan måste stanna bilen eller be busschauffören göra halt. Oavsett årstid, väder eller vind är utsikten över vattnet spektakulär.


Forsa kyrka i en annan tidsålder.

Vid lunchtid idag gick jag två trappor upp till Hotell- och Restaurangskolan. Oftast väldigt god mat. När jag står där och ska betala så gapar plånboken tom. På pengar är den alltid tom men både betalkort och icakort var borta. Några kalla sekunder. Min fantastiska vikarie Lisa fick även börja vikariera på annat sätt. Rädda mig ur knipan och vackert betala för min lunch, rödspätta. Mycket gott, men mitt huvud försökte lokalisera korten. Det lyckades till slut, eller hoppades att det lyckades. I fickorna i skidjackan hemma i garderoben i hallen. Där måste de vara. Och mycket riktigt var de det också.

Lev väl!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0