Happy, happy!

Den här halvgamla tanteluran som lever livet på en Pynne är rätt nöjd med att få rå om de käraste som finns, laga lite mat och äta desto mer. Nu står en jultiramisu på dragning och bästa efterrätten jag vet ska snart tillagas. Apelsinfiléer i en lag av saffran, nejlikor, kanel och stjärnanis serverat med lite grädde. Enastående i all sin enkelhet. Allt som avslutning på julmiddag hos det gamla strävsamma paret lite senare idag. Och dessutom sneglar jag av och till på en julklapp som i all sin enkelhet är enastående. En resa tur och retur till mitt Bern. Dessutom får jag flyga till flygplatsernas flygplats, Belp. Belp som är en förort till lilla Toffen där jag bodde en gång, eller om det är tvärtom, eller om båda är små förbyar till Bern. Vilket som är Belps flygplats modell mindre men stor i mitt hjärta.


Halvgammal glad tantelura.

  


  



Lev väl!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0