GOD JUL!

Artiklarna om den lille killen från Färila som skänker julklappar till barn på sjukhuset är en julgåva i sig. Att ett barn har större gåvor och intelligens än många vuxna är både befriande och positivt. Med tanke på vår framtid vill jag tillägga. Att en liten kille som tillbringade många år av sin barndom på sjukhus tänker ett varv och inser att han kan göra skillnad är julbudskapet i en och samma skepnad. Det han saknade under sin tid på sjukhus ska inte andra behöva göra. Han tar av sina veckopengar, sparar allt och köper guldkant och möjligtvis tidsfrist på livsslutet för många barn. Den nyheten gjorde min dag.

Annat som bidrog till min dag var närvaron av familj, matlagning och spel. Efter den efterlängtade, gudomliga skinkmackan tog vi vårt pick och pack och drog till syster T och svåger H. På spåret, glögg och andra livgivande  spel fick alla att lysa med hornen. Att man får en blackout när den som minst behövs är symtomatiskt för livet på en Pynne.

Granen blev klädd utan att någon grät eller tuppade av. Eller för all del kastade ut åbäket. Det mesta är som det blev, oavsett om vi ville ha det så eller ej. Julen är här!








Livet på en Pynnes tomte som har hängt med sedan the very beginning.





Ibland kan vi behöva alla änglaorkestrar i världen för att det ska bli riktigt bra!

En riktigt GOD JUL önskar jag dig! Varän du är, vadän du gör och vartän du är på väg!

Och jag hoppas du lever väl!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0