Frestelsernas frestelse

Köket doftar Jansson. Plus apelsiner, hyacinter och saffran. Men doften av Jansson överträffar det mesta. Ett julbord utan Jansson är som, tja, en gran utan barr. Jag är otroligt svag för Jansson. I alla fall hans eller hennes frestelse. En Jansson och en kall öl slår nästan skinkmackan med julsenap kvällen före julafton. Precis när skinkan kommit ur ugnen görs en rejäl macka, gärna en stut, och delikatessen intas med en kall, kall öl. Sedan kan jag nästan vara utan julskinkan, men absolut inte utan den där mackan dan före dopparedan. Men nu är som sagt en Jansson tillverkad och får väl tillbringa ett par dygn i frysen innan den får pryda julbordet. Om det nu finns något kvar att stoppa i frysen vill säga. Frestelser var det. Jag behöver inte inledas i dem, jag kan gå själv.



Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0