Insnöade drömmar och salta tankar!

Kylan kom med raketfart. Imorgon får vi dessutom hålla i hatten. Kul! Jag är inte
anti vinter just nu. Inte ett dugg. Kallt och ingen snö att tala om. Kommer en vinter-
kramare förbi och börjar snacka om vinterns förträffligheter är jag rädd att en rak
höger bara blixtrar till. Men jag kan å andra sidan trösta de som av någon anledning
tänkte närma sig mig med de orden att den här halvgamla tanteluran inte är
kapabel till detta. Inte bara av moraliska och pascifistiska skäl utan av den enkla
anledningen att hon inte kan. Kroppen är så stel och ond den förtjänar. I detta väder
i alla fall. Jag är inte anti vinter jag inte. Om det vita kunde komma i behagliga 
mängder och temperaturen stanna på -5 så vore jag genast mer följsam.

Så för att låtsas som om det är vackert vitt och endast -5 och ingen jädra berg-och
dalbanetemperatur stannar jag inne och låtsas som det regnar. Det gör jag inte alls
det men snöar in på drömmar och julgodis gör jag. Kardemummadrömmar och
chokladtryfflar med saltlakrits fick bli substitut för goda tankar om lång, kall vinter.



Ser lätt groteska ut men smaken var helt i sin ordning. Jag vet aldrig hur mina
experiment avlöper...


Allt annat än vitt...






Allt och alla behöver en liten skyddsängel!


Nu knyter vi ihop säcken för ikväll...mumma för själ ovh gom!

Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0