Doften av lavendel!

Det är verkligen måndag. I alla bemärkelser! Måndagar är väl som måndagar är mest och egentligen inte olik någon annan dag. Den blir lite vad vi gör den till. Men det grå täcket som la sig över folk och fä och deras natur idag var så in i märgen grått. Regn, snö, slask, ishalka...allt i en grå sörja. Nu gillar jag i och för sig färgen grå. Den är stark och lite sårbar på samma gång. Ruffig och hård men mjuk och skön. Så det borde passa utmärkt. Det kanske det gör också om jag tänker efter och kör lite Polyanna. Polyanna till trots satt jag och tittade lite väl ofta och längtansfullt på min vägg i mitt arbetsrum på jobbet. En bild jag burit med mig länge och lätt om hjärtat bar hem från Antibes en gång. Nu väntar vi på ljuset imorgon. Med eller utan Lucia!



Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0