Det vackra gula - saffransdrömmar!



Fick en fin present idag av en god vän. Bara så där, så det värmer extra gott. Tack snälla M för vackert goda, gula skorpor. För är det något som kan få mig att tända till lite extra, att bli så där lite extra glad, så är det saffran. Det finns förvisso massor med saker som gör mig glad och dessutom extra glad. Konstigt vore det väl annars. Och saffran är något extra. Något extra som hör ihop med julen, med smaker och dofter, färger och skönhet. Så vad passade väl extra bra att göra när jag ändå var så där extra glad, jo, saffransdrömmar. Drömmar som smälter i munnen och lindar in dig och själen i ett gult och vackert skimmer.

 Extra glad blir jag ju också, eller om det nu är extraextra glad, när son D blir osannolikt lycklig över några av sina favoritkakor och dotter M kramar mig och säger "Oh, vad glad jag blir att du bakar igen..." Hon menade det som ett gott tecken på att jag mådde lite bättre idag och hade lusten till bak. Eller hur det nu ska vara...med alla drömmar!







Lev väl!♥

Kommentarer
Postat av: Harren

Igår doftade köket av Britts saffransskorpor.

Idag riktas alla goda tankar till G. (och dig!)

I kväll skingrade jag tankarna med dina låtar från veckan som gick.

Minns den sommarmorgon när B & jag stod och lyssnade på en direktsänding med O'Connor mitt i NY.

Kram!

2011-12-07 @ 21:58:56
Postat av: Pynne

Jag önskar en sådan här dag att mitt trollspö ville fungera. Men varma, vackra, goda tankar räcker oftast längre än vad man tror. Saffransskorpor imorgon då! Kram/

2011-12-07 @ 23:06:55
URL: http://livetpaenpynne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0