Bräck knäcken med köttyxan

Nu har jag gått lös med köttyxan igen. Bättre terapi än att göra julgodis och om man vill avreagera sig finns inte. Nu använder jag förvisso inte köttyxan, kaveln går också bra ska tilläggas, till allt julgodis. Köttyxa i kombination med knäck tror jag t ex inte är så strålande. Men ska du göra polkabräck eller liknande går det alldeles utmärkt. Jag vet inte vad som kommer först, viljan att göra julgodis eller behovet av att avreagera sig. En rätt bra kombination i alla fall. När jag ändå var i farten med polkabräck, som är världens enklaste godis, experimenterade jag med en annan typ av bräck också. Givetvis med saltlakrits i. Vit choklad som du smälter blandas med citronskal och saltlakritsflagor. Bred ut till en tunn kaka och ställ kallt. Bryt sedan i små bitar. Kan mycket väl bli en ny favorit. Polkabräcken till trots.






Polkabräck

200 g vit choklad
skalet av 1 lime, samt en gnutta saft
En rejäl näve polkagrisar

Smält chokladen, i omgångar i mikron och rör mellan varven
Riv limen och blanda med den smälta chokladen, samt en droppe limesaft
Gå lös på polkagrisarna med en kavel eller köttyxa. Lägg polkagrisarna i en påse och en handduk över och banka på till smått smul. Beror på hur mycket vrede eller ilska som ska ut!
Blanda ner smulet i chokladen och bred ut allt på ett bakplåtspapper och ställ kallt. Bryt sedan i mindre bitar.



Lev väl!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0