Kantguld i Flykälen!

Jag står i kassan på Simonssons Handelsbod i Strömsund när mannen i mitt liv ringer. - Hur känns det att ha vunnit tredje pris, 5 000 kr? undrar han stilla. -Ja, säger jag, det kan jag knappast uttala mig om. Jag har inte hunnit ta in den känslan än. Du var först att meddela mig. Expressen har inte ringt än. Och sedan säger jag det första som egentligen slog mig. - Driver du med mig?
-Nej, nej, säger mannen i mitt liv. Du vann tredje pris i pimpeltävlingen. Detta behöver ju inte betyda att han inte driver med mig!
 Strömsundsbron 

 


 
Pimpeltävling Östesvattnet/Flykälen

Alla vet väl att jag inte satt min fot på isen idag. Än mindre pimplat. Och allra minst fått någon fisk.
Jag har varit i Strömsund (på Flata) och fikat, shoppat, träffat folk och handlat massor med mat.
Jag har definitivt inte varit på någon pimpeltävling. Men alla har vi ju våra lookalikes! Kanske var det en annan Pynne på isen idag. En Pynne med tur i spel. För det har jag aldrig haft. Jag har förvisso vunnit en jättetoblerone på Furuvik en gång. Men det var en gång. Och i min ljuvaste ungdom vann jag papiljotter och apelsinmarmelad när jag följde med mammaM på Ljusnankörens årsfest en gång. Papiljotter har aldrig  funkat på mitt hår och definitivt inte när jag var nio år. Apelsinmarmelad har aldrig varit min favvomarmelad.
Men å andra sidan har jag ju haft tur i kärlek. Och idag har jag haft tur i spel. Once in a lifetime!

Dessutom har all mat jag handlade på Simonssons kommit till sin rätt. En påskbuffée att räkna med. Trots  att jag lagade för ett helt regemente igen. Varför är folk så små i maten? Och påskharen har varit här och gömt påskägg!
Alla hittade!
Lucky me!

Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0