En dag i solen!

Sol från en klarblå himmel. Vita vidder så långt ögat når. Rådjur utanför köksfönstret vid frukosten. Påskdag! Lite layback! Resten av familjen ut på skotrarna. Snögrop, umgänge och toastgrillning: Mmm! Men Livet på en Pynne funkar inte på det viset nu. Att sitta på en skoter och av och till skumpa fram, är att be om ständig virvelvind eller snurra min jord, bokstavligt! Därför beslutar jag att stanna hemma. Det är bättre att ensam ta emot huvudvärksattackerna om de kommer. Dessutom är både svärmor I och svärfar Å kvar hemma. Ljuvligt trivsamt.

Solstol och viloläge med tidsskrifter och bok! Frampå eftermiddagen ett glas vitt. Tillsammans med svärmor. Och vinet håller kylan. Tack vare det lilla bordet av snö vid mina fotknölar. Layback!
Lite fika! 5000 kronorstårtan från igår måste ju ätas upp. Kokkaffe och ägglikörtårta med chokladgrädde och trevlig pratstund  med svärföräldrar är ett härligt solavbrott. Layback!
Lite Västerbottenpaj och lammfilé får utgöra vår försenade lunch vid tretiden! Layback!
Tystnaden och stillheten bryts! Skotrar på intåg!
Solstolen är fortfarande min bas. Layback!
Stilla promenad med mannen i mitt liv! Besök hos svåger J och svägerska T. Alltid lika trevligt! Jag har en svägerska med en energi som få. En positiv syn på allt som få. En planering som få. Och ett skratt som få!
En dag i solen! Layback!
Lev väl!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0